Πολυκατοικία σοβιετικού ρυθμού |
Έμεινε στο Κίεβο ενάμισι μήνα και διδάχθηκε να γράφει σενάριο. Εδώ στη σχολή κινηματογράφου με τον Ντοβζένκο έμαθε την τεχνική του σεναρίου. Μετά από αυτό έγραψε τρία ή τέσσερα σενάρια.
Ο Έλληνας συγγραφέας στην πόλη της Ουκρανίας συγκρότησε τη σκέψη του ως σεναριογράφο. Αυτό το επάγγελμα ήθελε να το ασκήσει αλλά δεν μπόρεσε. Οι αιτίες πολλές.
Σίγουρα η σκέψη του η ιδιαίτερα φιλοσοφική δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή. Συνέβησαν και τα γεγονότα με τον Ιστράτι.
Ο συγγραφέας έγραψε τα σενάρια " Το κόκκινο μαντήλι", " Λένιν", " Άγιος Παχώμιος και Σία" . Το πρώτο αφορά στην Ελληνική επανάσταση και το είχε ξεκινήσει από την Ελλάδα.
Ο Καζαντζάκης στη Μόσχα είχε λάβει μέρος σε διάφορες διαλέξεις, όμως στο Κίεβο φαίνεται κάτι να διδάσκεται. Το σενάριο αποτελούσε μεγάλη αγάπη του Καζαντζάκη και σίγουρα θα ήθελε να να ασχοληθεί με αυτό περισσότερο.
Το Κίεβο την εποχή εκείνη είχε μεγάλη Σχολή κινηματογράφου.